Litt om LIF Tennisgruppe

Langesund IF Tennisgruppe har i 2015 ca. 55 aktive gutter og jenter fra 3 år og oppover.

Over 50 % av disse er under 18 år.

LIF har lag i de fleste klassene både for jenter og gutter, totalt 26 lag med i seriespill i TFK.

Vi har også ca. 4-5 tillitsvalgte, som alle legger ned mye tid for at barn og unge skal ha et bra tennistilbud i Langesund. Mange av disse har flere verv.

LIF Tennis har 2 egne moderne baner ved siden av Slåttnes fotballbane i Langesund. Vi ønsker at banene brukes mye av både fastboende og gjester og at brukerne av banen skal få et godt sportslig utbytte og hyggelig spilletid på banen. Bruk gjerne banen sammen med familien slik at også de minste kan få prøve seg på tennis. Vi ønsker nybegynnere og rutinerte spillere i alle aldere velkomne til våre baneanlegg. Adgang til banene vil du få etter betalt medlemskap. Vi tilbyr medlemskap for hele sesongen eller ferie-medlemskap.

Vår sesong varer fra ca. mai til ut oktober.

LIF er en breddeklubb og vi ønsker å gi et tilbud til alle som ønsker å spille tennis i Langesund, med fokus på Fair Play, trivsel, trygghet og inkludering.

Våre største inntektskilder er kontingent og sponsorer. Det blir også lagt ned mange timer på dugnader i forbindelse med arrangementer og vedlikehold av baner.

På utgiftssiden er det leie av tennisbanene, trenergodtgjøring og vedlikehold av baner som er de største.